Hyppää sisältöön
Soita
16.12.2020

Uusia lavansiirtovaunuja UniCarriersilta

Turvallista ja miellyttävää kuormien lastausta ja purkua

UniCarriers esittelee kolme uutta trukkimallia, joissa on kiinnitetty erityistä huomiota ergonomiaan ja laajaan valikoimaan vaihtoehtoisia ratkaisuja. UniCarriers on globaali teollisuustrukkien valmistaja, ja sen uudet PLF-, PLR- ja PLS-mallit tarjoavat kolme eri mallia ja kaksi kapasiteettivaihtoehtoa. Trukit on suunniteltu helpottamaan kuormien lastausta ja purkua sekä käyttöä läpivirtausterminaaleissa, sisäisessä logistiikassa ja tilausten keräilyssä. Patentoidun TDS-ratkaisun (Traction, Damping, Stability) ansiosta, näillä trukkimalleilla saavutetaan korkea suorituskyky myös kylmissä ja muissa haastavissa olosuhteissa. Pitkät huoltovälit pitävät käyttökulut pieninä ja käyttöajan maksimissa.

Kun tavaraa lastataan, kerätään ja kuljetetaan, turvallisuus ja tehokkuus ovat usein ristiriitaisia tavoitteita. Uudet UniCarriers-lavansiirtovaunut on suunniteltu varmistamaan nopean työskentelyn turvallisuudesta tinkimättä. Tätä varten PLF-mallissa olevat kuljettajan sivutue (SPB) ja PLR- ja PLS-mallien kuljettajaa suojaava kiinteä ajotaso on suunniteltu varmistamaan turvallinen käyttö suurissakin nopeuksissa. Uusien lavansiirtovaunumallien huippunopeus on jopa 12,5 km/h. Mallit tarjoavat kapasiteetit  2000 ja 2500 kg ja kolme runkovaihtoehtoa – “Mini”, “Junior” ja “Senior”. Käyttäjä voi lisäksi valita trukkiinsa joko Li-Ion- tai lyijyakun. Vakiomallin akkujen vaihto tapahtuu nostamalla, mutta tarjolla on myös rullajärjestelmä, jolla akunvaihdot saadaan hoidettua turvallisesti ja nopeasti myös vuorotyössä.

Toistuvien työliikkeiden aiheuttamat rasitukset lavansiirtovaunun kuljettajalle voivat aikaa myöten aiheuttaa terveysongelmia.  UniCarriers pyrkii ehkäisemään näitä monin erilaisin ergonomiaratkaisuin kuten matalalla ajotason askelkorkeudella ja ergonomisella hallintalaitteiden muotoilulla. Niiden ansiosta lavansiirtovaunujen käyttö on turvallisempaa ja tehokkaampaa. Lisäksi PLF:n taittuva kuljettajan ajotaso ja PLS- ja PLR-mallien kuljettajaa suojaavat kiinteä ajotaso joko sivusta tai päästä tapahtuvalla kululla tarjoavat tehokkaan vaimennuksen, joka on yksilöllisesti säädettävissä parhaan ajomukavuuden saavuttamiseksi.

TDS varmistaa parhaan suorituskyvyn turvallisuudesta tinkimättä

UniCarriersin patentoiman TDS-järjestelmän (Traction, Damping, Stability)  tavoitteena on tarjota huippuluokan pito, vaimennus ja vakaus. Vaikka pinta olisi märkä ja epätasainen, jarrutusmatka pysyy lyhyenä ja suurempia ajonopeuksia voidaan käyttää pyörien pito säilyttäen, olkoonpa kuorma kuinka raskas tahansa. Huippuunsa kehitetyt tukipyörät ja vetävän pyörän vaimennusvaikutus minimoivat iskujen aiheuttaman tärinän. Epäsymmetrisesti tukipyörät lisäävät vaimennusta, koska pyörät eivät tällöin osu iskun aiheuttavaan kohtaan samanaikaisesti. Samalla tukipyörien rakenteessa yhdistyvät hyvä vaimennus ja sivuttaisvakaus. Tästä syystä lavansiirtovaunulla voidaan täydellä kuormalla ajaa kaarteet suorituskyvystä tinkimättä. Helposti saavutettavat huoltokohtehteet ja pitkän huoltovälin ansiosta uudet nämä lavansiirtovaunut tarjoavat parhaan käyttövalmiuden ja edullisimmat käyttökustannukset.

PLF-malli

Uuden lavansiirtovaunusarjamme PLF-malli on varustettu taitettavalla kuljettajan ajolipalla ja se sopii erinomaisesti autojen lastaukseen ja purkuun.

PLR-malli

PLR on UniCarriersin uusi kiinteällä kuljettajan ajotasolla varustettu malli, jossa kulku on ajotason takaosasta. Ajotason vaimennus on sähköisesti säädettävissä ja joka soveltuu erityisesti nopeatahtiseen kuormaustyöhön.

PLS-malli

Kiinteällä kuljettajan ajotasolla, jossa kulku on sivusta varustetun PLS mallin ajotason vaimennus on sähköisesti säädettävissä ja se tämä malli on paras valinta moniin eri käyttötarkoituksiin, joissa kuljettajan tuvallisuus on keskeistä – esim. tilausten keräilyyn.

Lisätietoja uusista lavansiirtovaunuistamme löydät Rotatorin ja UniCarriersin kotisivuilta.

 

Ota yhteyttä trukkimyyntiimme ja kysy lisää!